Het laatste nieuws lezen?

Fleet Resource lanceert LeaseSwap

10 november 2020 / Nieuws

Fleet Resource B.V., dé betrokken partner voor optimaal wagenparkbeheer, lanceert per vandaag het nieuwe zusterbedrijf LeaseSwap. Op LeaseSwap.nl kunnen ondernemers zonder zorgen een leasecontract overnemen. Enthousiaste medewerkers van LeaseSwap, de zogenaamde SwapBuddy’s, brengen proactief vraag en aanbod bij elkaar en handelen bij een Swap het gehele administratieve overnameproces af. Daarnaast is het ook mogelijk om via LeaseSwap de leaseauto te laten inspecteren, reinigen en te laten transporteren van de oude naar de nieuwe contractant.

Een logische stap
Het opstarten van LeaseSwap is een logische stap, aldus René van der Laan (mede-eigenaar van Fleet Resource en medeoprichter van LeaseSwap): “Onze drijfveer bij Fleet Resource is dat wij ondernemers zorgeloze mobiliteit willen bieden. Inmiddels ervaren ruim 100 bedrijven ons als betrokken samenwerkingspartner voor hun wagenparkbeheer. Wij kennen de kneepjes van het vak en zitten dus al volop in het netwerk van vraag en aanbod van leaseauto’s. Ingegeven door de Coronacrisis hebben we de afgelopen maanden al vele Swaps gemaakt, waarbij een win-win situatie ontstond voor onze klanten. We kregen hier zoveel waardering voor, dat we dachten: dit moeten we grootser opzetten, zodat meer ondernemers hiervan kunnen profiteren.”

Volledige ontzorging
Een leaseauto die over is en waar nog een langer lopend leasecontract aan verbonden is, is zeker niet wenselijk. Wanneer ondernemers hoge afkoopkosten vanuit de leasemaatschappij willen vermijden, is het zeer kansrijk om het leasecontract via LeaseSwap ter overname aan te bieden. Zowel “plaatser” als “zoeker” profiteren van volledige ontzorging èn van de expertise van een SwapBuddy.
René van der Laan: “Nadat de advertentie is geplaatst, controleert één van onze medewerkers de advertentie. Er wordt bijvoorbeeld gecontroleerd of de advertentietekst volledig is en of alle foto’s van goede kwaliteit zijn. Binnen één werkdag komt de advertentie dan alsnog optimaal online. Wij gaan actief op zoek naar ondernemers binnen ons netwerk die het leasecontract willen overnemen. Zodra er een match is gemaakt, handelen wij ook nog eens het volledige administratieve overnameproces af. Juist in dit proces stranden in de praktijk veel contractovernames. Deze volledige ontzorging past in het DNA van zowel Fleet Resource als LeaseSwap en is ook direct een belangrijke onderscheidende factor. Wij zijn van mening dat juist wij de aanjager moeten zijn om de Swap succesvol te maken”.

Doelgroep
LeaseSwap richt zich voorlopig uitsluitend op ondernemers en op de Nederlandse markt. Dit is immers het werkveld waar de mensen achter LeaseSwap zich al 35 jaar lang in begeven. Het valt echter niet uit te sluiten dat straks ook gebruikers van private lease auto’s terecht kunnen op LeaseSwap.nl voor het zorgeloos (laten) overnemen van een leaseauto.

Bezoek www.leaseswap.nl voor alle informatie!
Op de hoogte blijven? Volg LeaseSwap via LinkedIn, Instagram, Facebook of YouTube.

× Kunnen we u helpen?