Casus in beeld: Mediahuis Noord
Mediahuis Noord heeft alles in eigen huis om consumenten, bedrijven, overheden en kennisinstellingen in de Noordelijke regio te bereiken en te verbinden. Dat doen ze met eigen verhalen, die ze brengen via bekende merken: de krant (o.a. Dagblad van het Noorden, Leeuwarder Courant), websites (o.a. Sikkom), video’s, podcasts, social media en evenementen. Mediahuis Noord maakt deel uit van de Mediahuis groep, met werkmaatschappijen in Nederland, België, Ierland, Duitsland en Luxemburg. Mediahuis Noord vindt het belangrijk dat medewerkers zich zakelijk optimaal kunnen bewegen. Daarom heeft Mediahuis Noord (destijds nog NDC Mediagroep) Fleet Resource in november 2019 geselecteerd als dé betrokken partner voor het beheer van hun wagenpark.
- 0%
Minder auto's in wagenpark
- 0+ euro
Besparing per maand aan exploitatiekosten
- 0+ euro
Besparing in kosten in totaal
Efficiënt wagenparkbeheer leidt tot beheersing en besparing
Optimalisatie van het wagenparkbeheer is voor Mediahuis Noord één van de belangrijkste redenen geweest om voor Fleet Resource te kiezen. Fleet Resource neemt daarom alle operationele werkzaamheden uit handen en kijkt daarnaast ook kritisch naar processen en doet voorstellen voor verbetering.
De omvang van het wagenpark is onder de regie van Fleet Resource de afgelopen 4 jaren met maar liefst 61% teruggebracht (van 126 voertuigen in november 2019 tot 49 voertuigen in mei 2024). Dit is op basis van natuurlijk verloop gerealiseerd en ook dankzij een zusterorganisatie van Fleet Resource, te weten LeaseSwap.
Hiermee is een jaarlijkse kostenbesparing ontstaan van €672.000 (jaarlijkse leasekosten 2019 versus 2024).