Hulp bij gegevensverzameling werkgebonden personenmobiliteit

Wellicht heeft u al het een en ander voorbij zien komen over de nieuwe wet: Werkgebonden personenmobiliteit. Alle info hierover vindt u hier.

Voor bedrijven met meer dan 100 medewerkers wordt de werkgebonden personenmobiliteit regeling verplicht per 01-01-2024. Voor bedrijven met minder dan 100 medewerkers is het vrijwillig om deze rapportage in te dienen bij het RVO.

Uit welke vier onderdelen moet de rapportage voor werkgebonden personenmobiliteit ontstaan?

  1. Zakelijk – lease en/of eigen wagenpark. Fleet Resource beheert uw wagenpark en wij hebben besloten dat wij de rapportage voor dit onderdeel kosteloos opnemen in onze bestaande overeenkomst. We hopen dat u dit kunt waarderen en dat u zodoende nog meer toegevoegde waarde ervaart over onze dienstverlening. Fleet Resource levert deze rapportage dus kosteloos bij u aan. Belangrijk is wel dat alle gegevens bij Fleet Resource goed bijgewerkt zijn zoals: wel of geen privégebruik van de zakelijke auto en de actuele NAW-gegevens van de berijder. 
  1. Zakelijk – mobiliteitsdiensten. Dit gaat om medewerkers die recht hebben op een auto van de zaak vanwege zakelijk gebruik, maar een mobiliteitsvergoeding krijgen voor deze ritten. Bij deze medewerkers moet een enquête afgenomen worden.
  1. Zakelijke declaraties. Dit gaat om declaraties voor bijvoorbeeld klantbezoeken die uitbetaald worden aan de medewerker. Belangrijk is dat er in het declaratieformulier buiten afgelegde kilometers ook gevraagd wordt op welke wijze de reis heeft plaatsgevonden (auto: benzine, diesel, hybride, elektrisch, andere brandstoffen of OV). 
  1. Woon-werkmobiliteit. Voor deze groep medewerkers moet er een enquête worden afgenomen over zijn/haar mobiliteit van en naar het werk.

De peildatum wordt 01-01-2024 en deze rapportage moet voor 01-07-2025 ingediend worden bij het RVO. 

Indien gewenst kan Fleet Resource dit gehele proces voor uw uit handen nemen. Dus ook de onderdelen 2, 3 en 4.

Interessant! Bel mij hierover terug

Fleet Resource neemt de enquêtes af en verwerkt de gegevens tot een kant en klare rapportage. De enige gegevens die aangeleverd moeten worden bij Fleet Resource zijn de NAW-gegevens van de medewerkers en verwerkte zakelijke reiskosten declaraties. Voor slechts € 2,- excl. BTW per medewerker / per jaar, maakt Fleet Resource deze (verplichte) rapportage op en indien gewenst direct dienen wij dit direct in bij het RVO, na het afgeven van een intermediair machtiging via mijn.rvo.nl.

De facturatie voor deze aanvullende dienst vanuit Fleet Resource vindt eenmaal per jaar plaats.

Vragen over deze rapportage en/of wilt u gebruik maken van deze dienstverlening? Neem dan contact op met:

Nigel Timmer

nigel@fleetresource.nl

+31 88 7950 210

× Kunnen we u helpen?