Nieuws
Het laatste nieuws lezen?

René blogt: wanneer is wagenparkbeheer succesvol?

19 juli 2023 / Nieuws

Wagenparkbeheer kost tijd. Zeker als je dit naast al je andere werkzaamheden moet doen.
“Ik heb even een aantal andere zaken aan mijn hoofd die belangrijker zijn”. Dit is wat wij vaak horen.
Dat het beheer van een wagenpark belangrijk is staat toch buiten kijf? Immers, veelal vallen de kosten van een wagenpark binnen de top drie van kosten binnen een bedrijf. Waarom wordt er dan toch aan wagenparkbeheer zo’n lage prioriteit gegeven? Blijkbaar leiden “deze randzaken” af van de core-business.

Een professionele autoregeling als kapstok
Ook al heb je een “klein” wagenpark van enkele auto’s, wij adviseren onze klanten dan al om een regeling te hanteren. Deze regeling is maatwerk en alle kaders reiken wij aan. Op die wijze ontstaat een professioneel document waarbij zowel werkgever als werknemer weet waar hij of zij aan toe is.
Door deze regeling als kapstok te gebruiken weten ook toeleveranciers als een leasemaatschappij of verzekeringsmaatschappij hoe te handelen. Er ontstaat structuur en rust.

Partnerships
Om tot succesvol wagenparkbeheer te komen maken klanten met ons afspraken over hoever onze dienstverlening mag gaan, ook dit is maatwerk.
Soms gaat het in de basis om het bestellen en beheren van auto’s tegen de allerbeste condities.
Meer taken uitbesteden kan ook. Bijvoorbeeld het schrijven en periodiek herzien van de autoregeling, de contacten met de berijders en het monitoren of het contract met de leasemaatschappij volgens afspraak verloopt. Ook het regelen van het onderhoud kan heel bewerkelijk zijn omdat ieder merk een andere manier van onderhoud vergt. Tenslotte kunnen er door ons afspraken worden gemaakt met schadeherstellers en ruitenherstellers zoals kosteloos vervangend vervoer of haal- en brengservice. Dit bespaart geld en door deze serviceafspraken worden berijders makkelijker en sneller geholpen.
In deze partnerships werken veel partijen samen, maar wij voeren de regie. Met één gezamenlijk doel: succesvol fleetmanagement voor onze klant!
Ons doel is om de prestaties van alle partijen naar een hoger plan te tillen waarbij de mensen het verschil maken.

136 bedrijven hebben al gekozen voor Fleet Resource
Wagenparkbeheer onderbrengen bij Fleet Resource, brengt alleen maar voordelen met zich mee. Daarom hebben 136 bedrijven reeds gekozen voor onze dienstverlening. Enkele voordelen op een rij.

  • Door het volledige operationele en tactisch wagenparkbeheer uit te besteden, bespaar je tijd en vormen deze werkzaamheden geen afleiding meer van de core-business.
  • Het kost geen geld meer, maar het levert altijd geld op.
  • Onafhankelijk, wij zijn partner in processen en beleid.
  • Hoge medewerkerstevredenheid, ondersteuning van A tot Z en wij vormen een persoonlijk en betrokken aanspreekpunt.
  • Optimalisatie van rapportages en informatiestromen.

Met succesvol wagenparkbeheer kun je dus veel geld en tijd besparen over de gehele looptijd van je leaseauto’s. Alle informatie over onze abonnementsvormen vind je hier: https://fleetresource.nl/abonnementsvormen/
Wil je meer informatie? Neem gerust contact met mij op via rene@fleetresource.nl

× Kunnen we u helpen?